140288
Książka
W koszyku
Nowość podejścia wyraża się we wprowadzeniu, po pierwsze, opcji interakcjonizmu, po drugie – perspektywy fenomenolo­gicznej i po trzecie – w odwołaniu się do analiz codziennej egzystencji, która stanowi rzeczywistość par excellence, co upoważnia nas do przyznania jej miana rzeczywistości pod­stawowej – jak podkreślają P.L. Berger i T. Luckmann w swojej pracy „Społeczne tworzenie rzeczywistości”. Niezaprzeczalna wartość przedłożonej pracy tkwi w tym, że uwidacznia działanie wszystkich podmiotów edukacji. Jest formą namysłu fenomenologicznego nad rzeczywistością socjalizacji, która pojawia się w myślach i działaniach dzieci i nauczyciela. Jest ona przez to jednostkowo niepowtarzalna, ukryta, ale i rzeczywista. Dlatego też warto doświadczenia dzieci i pedagogów poddawać refleksji, by nie przemknęły niezauważone, gdyż są cennym predyktorem działań eduka­cyjno-socjalizacyjnych. Jest to praca ważna, oryginalna i niewątpliwie potrzebna z punktu widzenia zapobiegania wykluczeniu społecznemu w edukacji. Samo w sobie recenzowane dzieło lokalizuje się w nurcie studiów proksemicznych i w analizach komunikacji. Ukazuje złożoność poczynań prowadzących i wprowadzają­cych jednostkę do „bycia razem”.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74434 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 166-170.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej