140303
Książka
W koszyku
W publikacji podjęto temat strategii przystosowania młodzieży oraz próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie o to, jakie strategie adaptacji stosuje badana młodzież względem szkoły i roli ucznia. Do celów badawczych autorka wykorzystała autorską, pięciostopniową skalę do pomiaru strategii uczniowskich, opracowaną na podstawie modelu adaptacji autorstwa R.K. Mertona. Badaniem została objęta reprezentatywna grupa uczniów w wieku 13?17 lat, w ostatnim roku szkolnym funkcjonowania wszystkich klas gimnazjalnych. Wyniki badań niejako demityzują społeczne postrzeganie nastolatka, wskazują na przewagę innowacji i konformizmu nad buntem, rutyną czy wycofywaniem się.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76443 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 255-264.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej