141226
Książka
W koszyku
Czas wolny i zainteresowania studentów w fotografii / redakcja naukowa Eunika Baron-Polańczyk. - Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2013. - 226 stron : rysunki, fotografie (głównie kolorowe), wykresy ; 24 cm.
Nieustanne przemiany otaczającego nas świata techniki, prymat wszechogarniającej technologii informacyjno-komunikacyjnej powodują, że żyjemy w otoczeniu ciągle rozwijających się cyfrowych narzędzi. Jednym z nich jest aparat fotograficzny – medium, dzięki któremu fotografowanie staje się dziś coraz powszechniejsze i, zgodnie z tym, co powiedział wiele lat temu Jerzy Płażewski, na pewno „nie jest trudne”. Dodał też, że fotografia powinna być pojmowana jako „radość życia”, ponieważ aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaszonych. To właśnie słoneczna atmosfera, jaką musi być przepojony każdy obraz fotograficzny, tworzy fotoamatorów. Właściciel aparatu fotograficznego, fotoamator (czyli dzisiaj prawie każdy!) ma niczym nieograniczone możliwości, by realizować tę ideę – w fotografowaniu odnajdywać radość, rozwijać się, kształtować swoje talenty, od zwykłego „pstrykacza” dążyć do doskonałości i piękna.
"(...) Bezpośrednią przyczyną i inspiracją do powstania opracowania była realizacja międzynarodowego projektu naukowo-dydaktycznego „Fotografia i film jako medium relacji psychopedagogicznych. Temporalna wizualizacja czasu wolnego studentów”. Koordynatorem projektu w obszarze międzynarodowym była dr hab. prof. US Elżbieta Perzycka z Uniwersytetu Szczecińskiego, w skali krajowej – dr Eunika Baron-Polańczyk z Uniwersytetu Zielonogórskiego. Cele poznawcze projektu wskazują na wzbudzenie refleksji nad własnym czasem wolnym oraz poznanie zainteresowań studentów. Cele praktyczne podkreślają uwzględnienie zainteresowań studentów w planowaniu i organizowaniu zajęć, próby zmian stosowanych metod i technik dydaktycznych w pracy ze studentami. (...) Monografia, traktująca o czasie wolnym i zainteresowaniach ujmowanych w świetle fotografii, jest przeznaczona dla tych wszystkich, których interesują aspekty praktycznego i skutecznego stosowania tego medium (fotografii) w szeroko rozumianej edukacji jako środka dydaktycznego i wychowawczego oddziaływania oraz jako dokumentu istniejącego zjawiska wizualizującego proces poznawczy. Przedstawiane zagadnienia mogą być przydatne nie tylko dla badaczy podjętej problematyki, ale i dla studentów (zwłaszcza kierunku edukacja techniczno-informatyczna i specjalności edukacja medialna i informatyczna) oraz nauczycieli wdrażających nowe media poznawcze do zawodowej praktyki". [fragmenty Wprowadzenia]
Status dostępności:
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3175 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej