140252
Książka
W koszyku
Niniejsza rozprawa tworzy tryptyk z dwiema wcześniejszymi monografiami: "Filozofia wychowania" [1998], "Filozofia pedagogiki" [2003]. Monografia prezentuje wyniki wieloletnich badań: pierwsza publikacja pt. "Kontrowersje wokół Arystotelesowskich kategorii paidagogike i politikon dzoon" ukazała się w periodyku „Studia Filozoficzne” Nr 7/1986. W tejże rozprawce przedstawiona została koncepcja trójjedni człowieka, która stanowi podstawę niniejszej monografii.
Tytuł książki zawiera trzy terminy: filozofia, wychowanie i moralność. Konstrukcja monografii da się ująć w takiej oto implikacji: jeżeli moralność przylega jedynie do człowieka jako osoby [rozdział I], to należy sformułować metafizykę człowieczej duchowości osoby [rozdział II] po to, by opisać i wyjaśnić aksjologiczny mechanizm wychowania moralnego dziecka [rozdział III] jako konstrukcji osoby w człowieku. W idei człowieczeństwa (humanitas) zbiega się philosophia i paideia; filozofia zajmuje się dookreślaniem człowieczeństwa, zaś pedagogika zajmuje się penetracją praktycznej możliwości formowania człowieczeństwa w człowieku, czyli konstytucji osoby w człowieku.
Książka jest napisana z myślą o młodzieży studiującej, która jest zainteresowana teorią człowieka, teorią wartości, teorią norm oraz teorią wychowania. Monografia będzie przydatna dla nauczycieli i rodziców. Z tezami książki powinien zapoznać się każdy, komu leży na sercu dobro dziecka i rodziny oraz dobro ucznia i szkoły.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65678 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29430 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1864 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 369-378.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej