140248
Książka
W koszyku
Prezentowane opracowanie poświęcone jest zagadnieniom instytucjonalnej praktyki pedagogicznej jakie stanowią przemiany w zakresie funkcji oraz zadań nauczyciela-wychowawcy na przestrzeni blisko 80 lat polskiej państwowości. Są to lata wielkich przesileń ideologicznych, ścierania się różnych orientacji poznawczych i aksjologicznych, będących istotnym wskaźnikiem prognozowanej odpowiedzialności pedagogicznej nauczycieli czasów przełomów [...] Każda zmiana wyciskała swoje piętno zarówno na aktywności jednostek, jak i na funkcjonowaniu całych instytucji. Nigdy też nie omijała edukacji widząc w niej wielką siłę kształtującą naród i będącą jego "moralną spójnią", co narzucało nauczycielowi rozmaite powinności, niejednokrotnie sprzeczne z obowiązującymi, wymagając od niego bezwzględnego podporządkowania [fragmenty ze wstępu].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371.12 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16530, 16531 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 291-318.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej