140664
Książka
W koszyku
Czym jest pedagogika porównawcza? Na czym polega jej studiowanie'? Oto pytania, na które poszukiwałem odpowiedzi, przygotowując ten wybór. Określając pedagogikę porównawczą jako dyscyplinę opisującą i wyjaśniającą edukację w świecie współczesnym, odwołuję się do klasycznego stanowiska reprezentowanego w tym tomie przez Bogdana Nawroczyńskiego. Według niego główne zadania pedagogiki porównawczej to: gromadzenie faktów, opracowywanie monografii, porównanie systemów, formułowanie zasad i prawidłowości. Realizacja tych zadań staje się problematyczna w świecie określanym jako "nieprzejrzysty". Jak zauważa Zbigniew Kwieciński, "dwie ostatnie dekady dwudziestego wieku przyniosły kryzys epoki nowoczesności, z jej wiarą w potęgę rozumu ludzkiego, nauki i techniki, w przejrzystość perspektyw rozwojowych ludzkości, w których oszałamiające tempo zmian technologicznych i informatycznych nie tylko porywa i stanowi wyzwanie dla człowieka i jego edukacji, ale które jednocześnie stawia nas przed groźbą samozagłady i potrzebą walki o przetrwanie, także z pomocą edukacji"...[recenzja z tezeusz.pl].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69991 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16247, 16466 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Tekst częściowo tłumaczony z angielskiego
Na końcu rozdziałów znajdują się Polecane lektury
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia znajduje się na końcu danego rozdziału
Przewodnik bibliograficzny na stronach 359-379
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej