140664
Książka
W koszyku
Głównym celem napisania omawianej książki było przedstawienie sposobów rozpoznawania poziomu rozwoju dyspozycji twórczych dzieci pomiędzy trzecim, a dziewiątym rokiem życia. Ponadto, książka stanowi próbę przedstawienia istoty pewnych osobowościowych i środowiskowych warunków, które są niezmiernie ważne dla uaktywnienia się i rozwoju potencjału twórczego dziecka w zakresie zdolności plastycznych i werbalnych. Autorka w swojej pracy próbuje odnaleźć odpowiedź na pytania, jakie są podstawowe uwarunkowania różnic indywidualnych w zakresie osiągnięć twórczych, a także jakie są przyczyny zróżnicowań w uzewnętrznianiu ich w obrębie natężenia, zakresu i formy.
Fundamentami omawianej książki jest głoszona przez wielu pedagogów i psychologów teza, iż „ zdolności twórcze nie są genetycznie uwarunkowanymi własnościami, nie są też zależne wyłącznie od zdolności ogólnych (inteligencji) czy uzdolnień specjalnych (kierunkowych), a ich podstawowym źródłem jest wrodzony potencjał twórczy, właściwy każdej normalnej jednostce“. Zgodnie z tezą twierdzi się, że tylko jeśli są spełnione określone warunki potencjał twórczy może się uaktywnić, ujawnić i rozwijać już we wczesnym dzieciństwie.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Targ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44176 (1 egz.)
Remont biblioteki
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronie 223-237.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej