140252
Książka
W koszyku
Zawarte w tomie artykuły stanowią pokłosie konferencji "Pedagogika specjalna - idea, treści, rzeczywistość", zorganizowanej przez Katedrę Pedagogiki Specjalnej Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Konferencja stanowiła forum wymiany poglądów nt. kwestii teoretycznych związanych z rozumieniem tytułowego pojęcia, a zarazem miała pokazać różne możliwości jego wykorzystania w praktyce tej dyscypliny naukowej. Lektura zaprezentowanych materiałów uświadamia fakt, iż istotne kwestie z zakresu pedagogiki specjalnej pozostają nadal otwarte, mimo prowadzonych badań interdyscyplinarnych, a może - dzięki nim. W świetle nowych metodologii inaczej też odczytywane są stare pytania o zakres i cele specjalnej opieki, edukacji oraz społecznego wsparcia. Mamy nadzieję, iż po kilku latach doświadczeń będziemy mogli wrócić do dyskusji, by jeszcze raz spróbować odpowiedzieć na pytania o istotę integracji osób niepełnosprawnych z pełnosprawnymi, żeby ocenić efekty reformy systemu edukacji i miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk pedagogicznych.
Status dostępności:
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz59643/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376.2/.4 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43531, 43783 (2 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1523 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z konferencji "Pedagogika specjalna - idea, treści, rzeczywistość", Kraków w dn. 4-6 czerwca 1999 r.
Tekst częściowo tłumaczony z angielskiego.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy referatach
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej