140252
Książka
W koszyku
Żywię nadzieję, iż podjęta problematyka, a w szczególności empiryczna eksplanacja podstawowego dla niej zagadnienia - aksjologicznych przesłanek wychowania w rodzinie na litewskim pograniczu kulturowym - dostarczy istotnych ustaleń, które mogą być spożytkowane nie tylko w planowaniu i praktycznej realizacji celów wychowania międzykulturowego na Litwie, ale także pozwalają ustosunkować się , z przyjętej perspektywy badawczej, do teorii wychowania międzykulturowego. Zdystansowanie się bowiem od tego, co w rodzinie znaczące w sensie aksjologicznym , grozi iluzorycznością w edukacji. Winna ona przecież wspierać rodzinę w jej wysiłkach wychowawczych oraz pokazywać nowe drogi i możliwości podmiotowej autokreacji, zwłaszcza najmłodszych jej członków, w sytuacji doświadczenia kulturowego zróżnicowania, tak by drugi człowiek miał również prawo zaistnieć w swojej podmiotowej perspektywie. Nie bez powodu uważa się bowiem, że wielokulturowość jest faktem, a międzykulturowość zadaniem i wyzwaniem edukacyjnym na miarę naszej współczesności [fragment ze wstępu].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013.43+37.018.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16559 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach: 291-298.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej