140682
Książka
W koszyku
Niniejsza praca składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, zawierająca konteksty teoretyczne przyjętej w pracy perspektywy obejmuje teoretyczne i metodologiczne założenia analizy konwersacyjnej wraz ze wskazaniem ich zbieżności z generalnymi założeniami pedagogiki społecznej oraz podstawowe założenia klasycznego i nowego instytucjonalizmu odniesione do założeń analizy instytucjonalnej, zadomowionej już w pedagogice społecznej. Analiza ta wzbogacona będzie ponadto o ocenę przydatności wybranych elementów analizy konwersacyjnej i instytucjonalnej dla teorii i praktyki pedagogiki społecznej. Część druga to prezentacja rezultatów badania opartego na analizie kilkunastu dyskusji profesjonalnych z kilku instytucji. Wnioski te uporządkowane zostały ze względu na stopień ogólności od najbardziej szczegółowych, jak wewnętrzna organizacja działania, poprzez kontekstualizację tego działania, tematyzację i instytucjonalizowanie, aż po bardziej uogólnione wnioski teoretyczne uporządkowane w ścieżki instytucjonalizacji pracy socjalnej. Wnioski ogólne uzupełnione są konkluzjami metodologicznymi oraz praktycznymi. W aneksie znajdzie Czytelnik notę metodologiczną, na którą składa się prezentacja metody, która została wykorzystana w podstawowym dla niniejszej pracy projekcie badawczym z takimi szczegółowymi zagadnieniami, jak próbkowanie, transkrypcja czy procedury analityczne.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32253 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej