140664
Książka
W koszyku
Badania własne przedstawione w niniejszej pracy stanowią próbę uzyskania odpowiedzi na pytanie: dlaczego sytuacja , w której istnieje możliwość społecznej oceny jednostki jako osoby funkcjonującej społecznie, obok mobilizującego i facylitującego wpływu na przebieg wykonywaną przez daną osobę czynności, wywołuje pobudzenie emocjonalne o znaku ujemnym i staje się stymulatorem zachowania nieśmiałego? W poszukiwaniu odpowiedzi na powyższe pytanie pomocną okazała się koncepcja mechanizmu powstawania zmian w zachowaniu się w sytuacji trudnej Tyszkowej (1986). Istotnąrolę odgrywają, według tej autorki, schematy poznawcze wyznaczające procesy spostrzegania sytuacji zewnętrznej, emocjonalne odzwierciedlenie przez podmiot znaczenia tej sytuacji i przebiegu własnych działań oraz ukształtowany w określonych warunkach wychowawczych zespół nawyków reagowania na napięcie emocjonalne, jaki w danej sytuacji powstaje. Dlatego niniejsza praca prezentuje badania nad osobowściowymi i wychowawczymi przesłankami nieśmiałości młodzieży w sytuacji kontaktów i oceny społecznej [fragment z wprowadzenia].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16445 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Streszczenie w języku angielskim.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 93-97.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej