140248
Książka
W koszyku
Opracowanie niniejsze można zamknąć twierdzeniem, że między systemem dydaktycznym a sposobem nauczania zachodzi korelacja. System dydaktyczny psychologizujący implikuje naukę całościową (nauczanie zintegrowane) w szkole (klasy I-III), psychologiczno-epistemologiczny - kształcenie blokowe (przewidziane dla klas IV-VI), zaś epistemologizujący- nauczanie przedmiotowe (pozostałe poziomy). Dynamizm tworzonych systemów nadaje procesowi kształcenia charakter ewolucyjny, umożliwiając stopniowe przechodzenie od jednego systemu do drugiego. O tych możliwościach stanowi podmiotowy udział szkoły w opracowywaniu odpowiednich programów i technik kształcenia. W ten sposób powstaje nadsynteza złożona z systemu dydaktycznego, techniki nauczania i wychowania oraz podmiotowych działań szkoły jako zespół warunków efektywnego kształcenia i wychowania w szkole [Zakończenie].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16519, 16521 (2 egz.)
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej