140664
Książka
W koszyku
Pedagogika alternatywna : dylematy teorii / redakcja naukowa Bogusław Śliwerski. - Wydanie 2 zmienione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000. - 325, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Idee)
Oddaję w ręce Czytelników tom "Pedagogika alternatywna - dylematy teorii", który został przygotowany specjalnie na II Międzynarodową Konferencję w Łodzi w dn. 12-14.10.1995 r. [...] Na tematykę obrad złożyły się następujące bloki problemowe, realizowane równolegle w trakcie trwania całej konferencji : I. Teoretyczne dylematy alternatywności pedagogiki i pedagogii, ich afirmacja i krytyka pedagogiki: humanistycznej, emancypacyjnej, hermeneutycznej, krytycznej, poststrukturalnej, dialogu, personalistycznej, niedyrektywnej, religijnej itp. Interesowały też nas także epistemiologia antyfundamentalna, filozofia uniwersalizmu, metodologiczne problemy badań teorii i praktyk alternatywnej edukacji. II. Koncepcje szkół alternatywnych i alternatyw edukacyjnych w szkołach typu: M. Montessori, C. Freineta, B. Neville'a, szkoły autorskie ( m.in. D. Manelskiego, A. Nalaskowskiego itp.), szkoły zainteresowań, klasy i programy autorskie w szkolnictwie podstawowym, ogólnokształcącym, specjalnym, zawodowym oraz innowacje i eksperymenty pedagogiczne itp. III. Alternatywy w edukacji pozaszkolnej ( oświata dorosłych, ruch samorządowy, ośrodki pomocy społecznej, ośrodki kształcenia i doskonalenia nauczycieli itp.) oraz społeczny ruch odnowy edukacji i oporu edukacyjnego (stowarzyszenia oświatowe, , edukacyjne inicjatywy obywatelskie, niezależne wydawnictwa edukacyjne, subkultury edukacyjne itp.) [fragmenty ze wstępu].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16568, 19194 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z międzynarodowej konferencji, Łódź, 12-14.10.1995 r.
Tekst częściowo tłumaczony z niemieckiego.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy referatach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej