140664
Książka
W koszyku
Na wstępie autorzy niniejszego opracowania odwołują się do cennych wyjaśnień terminologicznych, związanych z podjętą problematyką badawczą, które są zawarte w studium "ŚWIAT DZIECKA-AKTYWNOŚĆ-POZNANIE-ŚRODOWISKO". Autorka Przetacznik-Gierowska (1993) wprowadza pojęcie "wyznaczników rozwoju dziecka", w znaczeniu "bezpośrednich związków przyczynowo-skutkowych, które zachodzą między rozwojem dziecka a jego własną aktywnością i oddziaływaniami wychowawczymi" (s. 19). Wmyśl koncepcji - czterech czynników rozwoju - "na rozwój psychiczny dziecka wywierają wpływ następujące grupy czynników: 1) zadatki organiczne, 2) własna aktywność i działalność jednostki, 3) środowisko, 4) wychowanie i nauczanie (Żebrowska, 1986). Analiza tej koncepcji stanowi podstawę podziału powyższych czynników na dwie kategorie: "pierwsza - to warunki genetyczne ("zadatki organiczne") i ekologiczne (środowisko), druga - to wyznaczniki rozwoju: aktywność własna jednostki oraz wychowanie i nauczanie" (Przetacznikowa, 1978) [fragment z wprowadzenia].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16586 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Praca wykonana w Instytucie Gruźlicy i Chorób Płuc w Rabce.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej