140248
Książka
W koszyku
Przedmiotem niniejszej pracy-jakkolwiek omawia ona i drugą połowę XIX wieku- jest przedstawieniemyśli pedagogicznej XX wieku oraz jej różnych prądów i kierunków. Rozwój tej myśli z początkiem bieżącego stulecia wywołał skutki nieoczekiwane, gdyż nie tylko obalił podstawy starej szkoły, jej formalizm i werbalizm, usunął wrogi stosunek do indywidualności ucznia i obojętność dla konkretnego, otaczającego szkołę życia, ale ponadto stworzył wiele prób reformistycznych i szkół eksperymentalnych oraz zmienił znacznie atmosferę wychowawczą szkoły, nadając jej nowe zupełnie oblicze. Toteż kto chce zrozumieć pracę wychowawczą szkoły dzisiejszej, ten musi zapoznać się z pedagogiką omawianego okresu, z jej ideami i zasadami [fragment przedmowy].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (6 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5634 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16395 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Przedwojenne wydanie pod tytułem: Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 20-22.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej