140674
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia)
Praca koncentruje się wokół problematyki wzorów osobowych i ich w roli rozwoju człowieka na wszystkich etapach cyklu życia. Ukazano siłę oddziaływania tych wzorów (modeli) w ich nieświadomym i świadomym wpływie na jednostkę. Omówiono mechanizmy leżące u podstaw tego wpływu, tj. naśladownictwa, modelowania i identyfikacji, ukazując tkwiące w nich różnice. Szczególną uwagę zwrócono na znaczący w rozwoju indywidualnym udział wzorów wartościowych (zwłaszcza rodzinnych), które sprzyjają rozwojowi psychicznemu dzieci i młodzieży oraz dorosłych, a także konsekwencje ich braku w nawiązaniu także do współczesności. Rozważania te poprzedzono analizą terminologiczną odnoszącą się do osób znaczących, których osobowość i zachowanie oddziałuje na funkcjonowanie i rozwój innych osób (m.in. wzór osobowy, autorytet, mentor, coach). W książce próbowano odpowiedzieć na następujące pytania: Kto zostaje wzorem osobowym? Jakie rodzaje wzorów występują w życiu społecznym? Jaki jest udział świadomości w procesach społecznego uczenia się? Czy oddziaływanie wzorów osobowych jest tożsame z procesem wychowania? Na czym polega oddziaływanie wzorów osobowych w dzieciństwie, dorastaniu i dorosłości? Jakie związki zachodzą między wzorem osobowym a autorytetem, mentorem, tutorem czy coachem? Na czym polega kryzys autorytetów?
Status dostępności:
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19709 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 181-199.- Indeks
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej