140252
Książka
W koszyku
Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. - Kraków : "Petrus", 2009. - 153, [3] strony, [8] stron tablic : ilulstracje (w tym kolorowe) ; 20 cm.
Zgodnie z zarysowanym tematem praca dotyczy procesu kształtowania umiejętności technologicznych dzieci. Kształtowanie umiejętności przechodzi przez szereg różnych, odrębnych etapów. Począwszy od informacji dotyczącej celu i przedmiotu czynności poprzez świadome wykonywanie aż do maksymalnej automatyzacji działań technicznych. Realizowanie tego procesu ma zasadnicze znaczenie w rozwoju sprawności manualnej oraz intelektualnej dzieci. Z poziomem rozwoju umysłowego i manualnego dzieci oraz z koniecznością organizowania zajęć technicznych wiąże się problem zadania wytwórczego. Inne spojrzenie na to zadanie powinno charakteryzować dzieci a inne nauczyciela. Dzieci mają prawo uważać, iż wytwór jest najważniejszy. Natomiast dla nauczyciela wytwór nie może być celem lecz środkiem do osiągnięcia celów wychowawczych i dydaktycznych. Niniejsza praca zawiera trzy rozdziały, z których pierwszy zatytułowano: Kształtowanie umiejętności technologicznych w świetle literatury przedmiotu. Rozważane są nim kwestie znaczenia pojęcia Umiejętności technologiczne oraz ich miejsca w programach wychowania przedszkolnego. W jego skład wchodzi także opis procesu kształtowania umiejętności technologicznych i zadań wytwórczych w kontekście edukacji ogólnotechnicznej. Drugi rozdział dotyczy zagadnień metodologicznych. Obejmuje on przedmiot i cel badań, problematykę i zadania badawcze, metody, techniki i narzędzia, charakterystykę terenu badań i badanej grupy oraz zamieszczone są w nim informacje na temat organizacji i przebiegu badań. Trzeci rozdział zatytułowano: Umiejętności technologiczne dzieci sześcioletnich w świetle wyników badań własnych. Zawiera on wyniki przeprowadzonych badań dotyczących opinii nauczycieli na temat kształtowania wybranych umiejętności technologicznych dzieci sześcioletnich, możliwości ich nabywania w środowisku rodzinnym oraz wskazania trudności w opanowaniu określonych czynności praktycznych u dzieci W pracy została także przedstawiona dyskusja wyników badań własnych w kontekście poglądów wybranych autorów oraz zamieszczono w niej: zakończenie, wnioski i postulaty do praktyki pedagogicznej, bibliografię, spis rycin, spis tabel, spis zdjęć oraz aneks.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19723 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 145- [147].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej