140685
Książka
W koszyku
Wspólna edukacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej i pełnosprawnej już od kilkudziesięciu lat stanowi przedmiot dyskusji. Koncepcje wprowadzane przez pedagogów specjalnych nie zawsze sprawdzały się w praktyce. Obecnie nową nadzieję budzi inkluzja. Jednak, jak stwierdza Otto Speck, postępy widoczne są raczej w teorii niż w praktyce. Abstrahując od ideologicznych przerysowań, autor próbuje przybliżyć zasadę wspólnej edukacji na podstawie praktycznych rozwiązań uwzględniających potrzeby dzieci niepełnosprawnych. Speckowi zależy na większym obiektywizmie w dyskusji prowadzonej przez specjalistów oraz na jasnej koncepcji w odniesieniu do praktyki. Publikacja składa się z czterech następujących rozdziałów: I. Długa droga do wspólnej edukacji II. Integracja – pierwsze zmiany strukturalne w systemie edukacji III. Inkluzja – metafora wspólnej edukacji IV. Edukacja wczesnorozwojowa dla wszystkich
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76143 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19844 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 142-152.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej