140288
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
"Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67390, 67391 (2 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30853 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach109-113.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Zaproponowany program może służyć nauczycielom i terapeutom w pracy z dziećmi z : niezintegrowanymi odruchami (TOB, ATOS, STOS, Moro); zaburzeniami napięcia mięśniowego, koordynacji ruchowej i równowagi; zaburzeniami sensorycznymi; nieprawidłowościami w interakcjach społecznych i ograniczoną aktywnością własną. W publikacji zaprezentowano cele programu, formy i metody pracy, sposób diagnozowania i oceny postępów dziecka oraz formy współpracy z rodzicami. Znajdują się tutaj również opracowania teoretyczne dotyczące fizjologii zmysłów i układów: przedsionkowego, dotykowego, propriceptywnego, ruchowego, słuchowego, wzrokowego i limbicznego. Opisano zaburzenia funkcjonowania poszczególnych układów i zmysłów. Zamieszczono propozycje zabaw, opracowanych zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI). Do programu dołączony został arkusz diagnostyczny pozwalający na dokonanie diagnozy postępów dziecka.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej