140248
Książka
W koszyku
W książce tej autorzy propomują cztery programy zajęć wspomagającychpsychospołeczny rozwój dzieci niepełnosprawnych somatycznie.Pierwszy program, w którym wykorzystano elementy treningutwórczości, służy dynaminizowaniu aktywności poznawczejdzieci w młodszym wieku szkolnym, dwa kolejne - wspomaganiu rozwojuosobowości, a ostatni - kształtowaniu kompetencji społecznych. Wartośćterapeutyczną opisanych programów zweryfikowano w tokurealizacji prac magisterskich przez studentów pedagogikiterapeutycznej i wczesnoszkolnej WSP w Krakowie. Programy zajęć niestanowią zamkniętych układów, mogą ulegać modyfikacjiadekwatnie do potrzeb dzieci biorących w nich udział, mogą też byćrealizowane w toku działalności rewalidacyjno-wychowawczej, obejmującejdzieci dotknięte innymi chorobami przewlekłymi. Ćwiczenia, gry i zabawywykorzystywane w proponowanych scenariuszach najczęściej zostałyzaczerpnięte z różnych źródeł, a niekiedyopracowane przez samych autorów prac magisterskich. Wpomiarze wartości terapeutycznej każdego układu zajęć zastosowano pokilka technik, które pozwoliły ocenić określone właściwościi umiejętności uczestników przed realizacją programu i pojego realizacji, ale prawdziwą miarą przydatności tychprogramów w pracy z dziećmi był ich niezwykle pozytywnystosunek do zajęć i entuzjastyczny w nich udział.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58358, 70011 (2 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.971, 159.97 (2 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 198-202
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej