140286
Książka
W koszyku
Pedagogika medialna / redakcja naukowa Bronisław Siemieniecki. - Wydanie drugie. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 2021. - 398, [1] strona : ilustracje ; 30 cm.
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika "Pedagogika medialna", uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; kształcenie z wykorzystaniem mediów ? ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi (z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego).
Nowe media stały się nieodzowne dla człowieka w jego codziennym życiu, wpływają na wszelką działalność podejmowaną w skali jednostkowej i społecznej. Wywołują także różnorodne skutki. Z jednej strony są niezbędne w komunikacji międzyludzkiej, sprzyjają rozwojowi społecznemu i kulturowemu, z drugiej – przyczyniają się do powstawania wielu problemów generujących niepożądane następstwa. Ten dualizm wpływa na kształtowanie się roli oraz miejsca nowych mediów we współczesnej cywilizacji, co z kolei wpływa na edukację. Prezentowane w podręczniku treści obejmują jeden z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, jakim jest komunikacja w wymiarze jednostkowym i społecznym. Wzrastające znaczenie trafnego wyboru informacji we współczesnej cywilizacji wpływa w istotny sposób na podejmowanie wszelkich decyzji. Aby były one właściwe i przynosiły człowiekowi korzyści, potrzebna jest wiedza o działaniu nowych mediów, dokonywanych za ich pomocą manipulacjach, stosowanych zabiegach w obszarze inżynierii i ewolucji społecznej, wpływającej na ograniczanie, a często też eliminowanie zagrożeń nękających ludzkość od pradziejów. Wiedza o mechanizmach występujących w relacjach człowiek–media–człowiek ma zasadnicze znaczenie dla społeczeństwa funkcjonującego w ramach demokratycznego państwa.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76612 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz76611/XXI (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.091.64:004 (1 egz.)
Czytelnia Limanowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33638 Cz (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13799 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 351-378. Netografia. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej