140259
Książka
W koszyku
(Psychologia i Wiara)
Dialog przejawia się w postawie: „nie wiem, nie osądzam, słucham i mówię”. Dialog między rodzicami a ich nastoletnimi dziećmi często komplikuje się w okresie dojrzewania. Każda rozmowa może przerodzić się w nieustające negocjacje lub jawną konfrontację. Rodzice, starając się chronić nastolatki - zwłaszcza w sytuacjach, w których dostrzegają potencjalne zagrożenie - udzielają im wielu cennych rad, podczas gdy one szukają tylko uwolnienia się spod wpływu rodziców. Philippe Gutton uczy nas trudnej sztuki mówienia i słuchania, takiej,która nie jest zaborcza, ale opiera się na poszanowaniu odrębności drugiej osoby i na zaufaniu. To wymaga wielkiej wzajemnej miłości.
„Rodzice i dzieci chcą prowadzić dialog, ale nie zawsze wiedzą, co przez to rozumieją. Czy jest to po prostu wznowienie wymiany komunikatów? Czy może komunikowanie się w sposób inny niż podczas codziennych rozmów? Czy oznacza to zrezygnowanie z pozornie koniecznego pośpiechu, awantur lub nieustannie dawanych - i nieustannie ignorowanych - rad? Na kartach tej książki będziemy się zastanawiać nad przeszkodami napotykanymi pomimo tak pozytywnego nastawienia - bo przecież każdy chce dialogu - by następnie poszukać odpowiedzi na pytanie, co to znaczy naprawdę słuchać i «naprawdę mówić»” [fragment przedmowy autora].
Status dostępności:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72786, 72977, 73325 (3 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20086 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Tytuł oryginału: Comment renouer le dialogue avec vos ados, 2005.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej