141226
Book
CD
In basket
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
Availability:
Wypożyczalnia Nowy Sącz
There are copies available to loan: sygn. 73038 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów
Wypożyczalnia Gorlice
There are copies available to loan: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
There are copies available to loan: sygn. 32505 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 307-314.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again